fabi ayyi ala'i rabbikuma tukazziban

Assalamualaikum w.b.t...



sometimes bila dah penat hadap notes,pandang dpn n always fall into deep thought - yanie waktu diploma duduk umah teres 2tingkat..rumah besar la jugak utk student smpai kat hall bawah tu boleh main bola jaring..
 
dh degree stay kondo..which is kalau total sewa dlm 4k lebih sbulan..Allah mudahkn lagi dari segi yuran, dari segi keselesaan..betul umi abah ckp.. "fabi ayyi ala'i rabbikuma tukazziban" 
 
Allah ulang sampai 31 kali dalam surah arRahman..so kalau tak nak study lagi,nak letak mana muka tu..tak malu ke dengan nikmat yg Allah bagi? apa sangatla berpenat di salah satu jalan ke syurga..bila keluar rumah, tengok ada family yg hidup pun sekadar ada tempat berlindung, makan pun skadar makan, tak rasa macam kena sekeh ke?kita sibuk merungut apa yang kita takde..sedang orang lain ada lagi kurang dri kita..

sometimes manusia lupa utk bersyukur dgn apa yg dalam genggaman dia..lebih sibuk menilik apa yg dalam genggaman org lain..sedang kita mengeluh dgn apa yang kita rasa tak cukup, berapa ramai org di luar sana yang impikan hidup macam kita?

Hidup sebagai siapa pun kita hari ni, cuba belajar untuk appreciate setiap denyut nadi..mana nak datang rasa bahagia if kita tak pernah cuba cari apa yang positive dalam setiap perkara kn?
 
sometimes Allah tak bagi apa yang kita nak dalam bentuk mudah untuk kita..sometimes Allah bagi perlahan2..tapi if setiap masa keep on mengeluh and rasa tak cukup, mana nak rasa apa nikmat yang Allah dah bagi kan :)



Xoxo,
Yanie

No comments:

Post a Comment